Geweldig Charlois

Interactieve campagne

Geweldig Charlois is een interactieve campagne voor schoolgaande jongeren tussen de 12 en 17 jaar die in 2008 en 2009 in de deelgemeente Charlois in Rotterdam is uitgevoerd.

Aan de slag met geweld: wat is geweld precies, welke vormen zijn er, wat is hun rol en wie zijn de slachtoffers? Om geweld onder de aandacht te brengen maken de jongeren, gecoacht door professionals van Digital Playground, een documentaire-achtige film van 1 minuut. In een driedelige opzet bedenken ze het filmscript, gaan ze op reportage en discussiëren ze op school over het resultaat. De filmpjes werden op de campagnewebsite gepubliceerd.

Grande Finale!
Het hoogtepunt van de campagne is de grande finale in Theater Zuidplein: de gala-première waar de filmpjes aan de honderden aanwezigen worden getoond. Voor de jongeren staat er veel op het spel: er zijn verschillende “Oscars” en prijzen te winnen. Het publiek en de vakjury beoordelen de filmpjes.

Wanneer: 2008 en 2009
Project van LubbeVlieger in opdracht van Deelgemeente Charlois en YourWorld. Samenwerking met Digital Playground en Immits. 
www.geweldigcharlois.nl

Hier de winnaar van 2009.